19 februari 2009

praktikplats





fick veta min praktik plats igår.. vart lite besviken måste jag säga hade ju så gärna velat arit på ett gruppboende, men de vill ju att man ska testa nåt nytt, så det vart hemtjänst, som tur var det ute gruppen i nornerg så förhoppningsvis så får man åka runt:) sist var jag också tveksam till min praktik men där trivdes jag ju jätte bra så läraren tror det kommer bli så nu igen, så länge dte inte är ett ställe som dagarna går as segt på, finnns inge värre, nej tempo ska det vara, så hemtjänst borde jag ju gilla men men:) sitter och pluggar, ska skriva om vård vid livets slut, riktigt jobbigt att läsa om fast det är en sådan naturlig sak, blir gråtfärdig varje gång jag börjar läsa, men det är nog en väldigt viktig uppgift:) idag kommer älsklings pälskling hem:):) ska tjata på han om han kan köpa två hamburgare på mc d till mig och en bea dip:P:P älskar han så:) eftersom jag bestämt mig för att byta sängkläder idag så fick rocco sova med mig inatt, snakka om att han är kelsjuk, fast sängen är 180 bred så ska han ligga så nära mig det bara går och flåsa mig i örat nästan:P:P vaknade flera gånger av att jag nästan åkte ut i sängen för han skulle ligga så nära::):)

lägger upp lite gamla bilder, en på mig och rocco när vi somnade i båten förr förra året:) liten skrutt han va där:)

1 kommentar:

Anonym sa...

vi hade två veckors vård i livets slut i början av januari.. det e lite sorgligt o man tänker mycket på saker.. men fruktansvärt intressant va de för oss.. vi hade några som föreläste o så..

Jag kan LOVA dig att hemtjänsten INTE kommer kännas seg... dagarna verkligen springer iväg! direkt efter man börjat så slutar man igen känns det som.. har jobbat i hemtjänsten sen i Juni.. o gruppboende e rena sömnpillret i jämnförelse.. iaf här.. o tror inte det är så jättestor skillnad för vart i landet man e.. jag gillar hemtjänst bättre än boende.. för jag gillar högt tempo.. sen kan det va lite tråkigt att man inte umgås lika mkt med dom gamla