06 augusti 2008

Make up or down:P:P










Hiih nu har jag tråkigt:):) Jag tycker personlige
n det är super kul att läsa hur ni tjejer sminkar er och vad ni använder så därför tnkte jag skriva vad jag använder och så:):)

älskar hm egna smink, brukar alltid använda deras volym mascara men testade en ny nu, max factor lash lift, brun, tycker den e helt ok, brukar alltid börja med att a på mascara:):) sen brukar jag duta lite concealer under ögonen, då använder jag hm´s egna, sen har jag vit kajal (hm)istället för svart i ögat, sen mascara på undre fransraden:):)

färg på läpparna är ett måste, applicerar läppstift me en pensel, har nåt biligt läppstift nu från rusta som jag köte för 10 kr, färgen är rätt stark, cerise,lila aktig:):) sen avslutar jag med rouge på kinderna,(hm) ,färgen tawny rose, använder ibland också läppenna (hm) färgen dusk rose:):) på vintern och när jag festar eller har fått äckliga finnar använder jag loreals true minerals foundation, tycker dne är jätte bra, halvtäckande och lätt, lätt att applicera, gillar inte heltäckande foundations då jag tycker de känns tunga och täpper till allt:):) en annan favvo foundations är max factors facefinity compact foundation, den gilar jag så mycket för den kan man själv bestämma hur tjock tunnt lager man vill ha eftersom den är i puder form, perfekt att ta med sig också då det är spegel och liten svamp med:):) brukar ibland färga ögonbrynen bruna:):)
annars när jag ska festa använder jag oftast vit eller svart ögonskugga:):)

men det jag inte skulle kunna leva utan är läppstift, love it love it love it, skulle ge upp allt det andra för det:P:P Har jag bråttom iväg kan jag använda solpuder(hm) som jag snabbt sveper över ansiktet och läppstift till såklart:)
slänger upp en osminkad och sminkad bild:):) ett tips ser ni inte skillnad e det dags att skaffa glasögon:P:P

Inga kommentarer: