08 september 2008

comes around goes around:)

vilken helg det har vart, kaos haha:):) började i torsdags när jag och älskling skulle bestämma tapeter och färg, älskling ville absolut inte ha, grått,silver,svart och vitt, som jag ville, han ville ha beige, slutade med att vi valde nån beige fondvägg med beiga färg, beställde det till dagen efter, på vägen hem började jag fundera och vart ap arg, jag vägrade ha de färgerna:):) slutade med att jag fick bestämma dagen efter, gissa vad det vart, silver fondvägg med svarta och vita träd och vita väggar runt:):) precis som jag ville ha dte och som älskling absolut inte ville, men visst e han underbar:):) finns inge underbarare:):) efter vi valt tapeter, åkte vi vidare, ja älskling och raymond till västerås:)

Där fortsatte problemen, älsklings kort hade inte aktiverats så vi skulle föra över pengar via wapen, tog sisådär en halvtimme efetr att ingen telefon ville funka, men min tre gjorde det till slut:)

sen vidare till ikea, där vi trodde våra madrasser va slut i 90, men då stod inte exemplar måttet på lappen till madrassen, så det fanns iallfall, efetr att jag frågat:) när vi väl hittat allt och betalat, skulle killarna äta en korv, älskling ställde sin cola på madrassens kant, jag tyckte dte va en dum ide om den skulle tippa, rätt som det var kom det fram en idiot som skulle hälsa på raymond som tog tag i madrassen och ruskade den så det vart cola över hela madrassen och hela raymonds golvpaket och mina byxor, och idioten säger bara ojdå!!!

väl ute såg vi att colan läckt igenom skyddsplasten så de nya vita madrasserna hadr fina fläckar, förbannad och vägrade acceptera det gick jag in till byte/reklammation och frågade om de kunde hjälpa oss eller om killen som gjort det skulle betala, dom var jätte snälla så vi fick en ny madrass:):)

sen när vi äntligen va hemma va typ allt pissblött efter regnet, och när vi skruvat ihop sängen fattades det en mittbalk, vi åkte övvver till avesta och kollade i raymonds släpkärra om den låg kvar där, men icke, kollade sedan på nätet och vad stod det, säljes separat!!

så igår fick vi åka tillbaka till ikea och köpa den där jävla mittbalken för 100 ynka kr:((:( jävla ikea, börjar starkt tröttna på mitt älskade ikea:(

vart iallfall bra till sist, men det vart en 180 malm säng, så vi måste köpa andra sännngbord nästa månad inte grejjen man kan ha bakom för dne passar bara till 160 säng, och nya golvet och bättre övre madrass blir dte då också, fastän vi sparat in denna månad gissa vad jag har kvar av mina 20300 som jag fick, lön plus studie bidrag, jo 1800!!! jag sa ju det!! jag är mästare på att sprätta pengar:):) men nu har vi ny sääääääääng iallfall, och snart nytt sovrum så nåt vettigt blev de iallfall:):)

vi ska öppna sparkonto som vi inte kan röra hursom helst till brölopet, eller till resan för det är den som kommer kosta:)) men vart ska vi åka, kom med förslag, nåt exotiskt som typ bali, eller hawaii, mitt drömresemål e mauritzius:):)

ska fortsätta plugga nu sne kommer jossan, va nyss med henne till fagersta och fixade hennes glasögon efter en smäll hon råkade få i helgen:(

älskar min michael mest:):)

1 kommentar:

Anonym sa...

ojoj, mycket krångel men tur att det fixade sig tillslut :)