21 juli 2008

Lika mycket värda???


Sen jag skaffade Rocco har jag förundrats över detta fenomen att det är mycket "coolare" att ha en ren rasig hund! Det känns som att har man ingen ren rasig hund så har man inte en lika "fin" hund som alla andra som har renrasiga! Det har blivit lite status grej över att ha renrasig hund, dom är värda mer och man har mer pengar!
Detta e bara min åsikt, men det känns som att det stämmer annars skulle inte folk va så jäkla snabba att påpeka att deras hund just inte är nån blandras, eller har jag fel! Visst jag kan förstå dom som vill tävla och ha renrasig bara för att inte blanda in massa olika temperament och behov, själv skulle jag nog vid en nästa hund överväga just det!
Rätta mig om jag har fel men är inte alla hundar egentligen blandraser, ihop mixtrade för att få fram just de rätta egenskaperna!! Att blanda scäfer och labrador har blivit väldigt vanligt och jag tror att inom en viss framtid så kommer "schabrador" som är en blandras icke vara det längre, mysko:P:P

Jag tycker iallfall att min lilla blandras kille e finast i världen så det så:P:P


Är så sjukt jäkla shoppa sugen så det är inte klokt, har nog aldrig varit så sugen på at bränna pengar som nu:P Nu får det bli onsdag så vi kan åka, då ska plånboken brinna:):) Slutar om 1 h och 20 min nu e inte så jätte farligt trött:):) Sen en natt till sen en förmiddag sen ledig i en dag, wii:P:P

Inga kommentarer: